در این مقاله به مراحل ساخت فروشگاه در اینستاگرام خواهیم پرداخت. با توجه به گسترش دسترسی افراد به اینترنت، تجارت های سنتی به مرور زمان جای خود را به نسخه های نوین تر تجارت، یعنی تجارت الکترونیک ‌داده اند. امروزه کمپانی های مختلف دریافته اند که فضای مجازی تاثیر عمده ای در فروش بیشتر و معرفی بهتر برند تجاری آن ها دارد. از این رو عموم مردم به دنبال کسب درآمد از این طریق هستند و همین باعث شده رقابت در این زمینه بسیار زیاد شود. از این رو هرکس تصمیم به سرمایه گذاری در این راه بگیرد، کار سختی در پیش دارد. برای موفقیت در این زمینه و پیشی گرفتن از رقبای تجاری باید بهترین رسانه برای انجام این کار انتخاب شود. البته همزمان با این انتخاب، راه و روش استفاده از رسانه نیز تاثیر بسیاری در کسب درآمد اینترنتی دارد. ضمن اینکه این موضوع یکی از داغ تری مباحث در آموزش دیجیتال مارکتینگ می باشد.

 

 اگر به هر دلیلی توان تاسیس یک سایت را نداریم، برای انتخاب بهترین رسانه بعد از سایت فروشگاه آنلاین، میبایست به این موضوع توجه کنیم که نرم افزار جایگزینی انتخاب شود که تعداد کاربران فعال بسیار زیادی داشته باشد. در حال حاضر اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازیم درمیابیم که اینستاگرام بهترین گزینه برای این کار است. چرا که یکی از دردسترس ترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای حال حاضر می باشد. اگر در اینستاگرام فروشگاه داشته باشید، وارد مجموعه بزرگی از خرید و فروش در فضای اینترنت شده‎ اید. طبق آمار تا به حال یک سوم از 500 میلیون کاربر اینستاگرام، حداقل اقدام به خرید یک کالا کرده اند که آن را اولین بار در اینستاگرام مشاهده نموده اند.

 اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که کاربران در آن غالبا لحظات شاد خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. لحظاتی مانند شادی، جشن، میهمانی، مسافرت و . این موارد همان چیزهایی هستند که مردم به راحتی و با کمال میل برای آن هزینه می‌کنند. به همین دلیل ساده و مهم، اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد است. حال سوالی که پیش می آید این است که کاربران چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند؟ و نحوه ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق در اینستاگرام چگونه است؟

 

 برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا Follower داشته باشید و آنها را به خریداران وفادار محصولتان تبدیل کنید. قطعا شما نمی توانید از صفحه ای که به اندازه کافی دنبال کننده و یا همان فالوور نداشته باشد، کسب درامد کنید و محصولاتتان را به فروش برسانید.

 

 

برای ساخت فروشگاه در اینستاگرام، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید:


از فضاهای کاری دیگرتان فالور جذب کنید:
 اگر دارای کسب و کاری هستید که یک مکان فیزیکی برای کارتان دارید، در آنجا آدرس صفحه اینستاگرام خود را درج کرده و در معرض دید قرار دهید و از مشتریان بخواهید که اطلاعات بیشتر، مثلا تخفیف را در اینستاگرام شما دنبال کنند؛ اینگونه می توانید فالور بیشتری جذب کنید.

 

از سایر شبکه های اجتماعی برای تبلیغ صفحه خود استفاده کنید:


 لینک اینستاگرام خود را در شبکه های اجتماعی دیگر که در آن حضور دارید انتشار دهید و از اعتماد دوستان خود در سایر شبکه ها برای جذب فالوور بیشتر کمک بگیرید.

 

هرگز لایک و فالور نخرید و از نرم افزارهای افزایش لایک استفاده نکنید:


 اگر برخی از صفحات اینستاگرام را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که این صفحات با هزارن فالوور، برای هر تصویرشان تعداد کمی لایک و کامنت دارند. دلیل این امر جعلی بودن فالورهای آنهاست. اکثریت کسانی که لایک و فالوور خرید و فروش می کنند از طریق ربات یا کاربران غیر ایرانی اقدام به جذب فالور می کنند که این امر در بلند مدت منجر به مسدود شدن حساب کاربریشان می شود؛ چرا که اینستاگرام به جعلی بودن لایک یا فالورهایشان پی‎میبرد و بلافاصله کاربریشان را برای همیشه مسدود می‌کند. این نوع خرید و فروش لایک، فالوور و صفحه از نظر اینستاگرام و اخلاق حرفه ای نوعی ی محسوب می‎شود.

از یک اسم واقعی برای صفحه‎ خود استفاده کنید:
 اگر فروشگاه، وبسایت و یا برندی دارید، از همان اسم در نام کاربری صفحه اینستاگرامتان استفاده کنید. در غیر اینصورت از اسامی غیر واقعی هم استفاده نکنید؛ این کار منجر به سلب اعتماد کاربران نسبت به شما می‎شود.

 

دیگران را فالو کنید:


 در شروع کار ساخت فروشگاه در اینستاگرام سعی کنید خودتان دیگران را دنبال کنید؛ البته نه چهره های سرشناس و معروف را، بلکه صفحات یا افرادی که به تجارت شما نزدیک باشند.

دوستانتان را در پست‎ های خود تگ کنید:
 تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری افراد هنگام انتشار تصاویر. با این کار عکس به اشتراک گذاشته شده توسط شما در صفحه افرادی که تگ شده اند نیز منتشر می شود و مورد توجه Follower های آنها نیز قرار می‎گیرد. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که از این قابلیت، هوشمندانه استفاده کنید و در آن زیاده روی نکنید؛ چراکه در این صورت به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می شوید.

 

صفحه خود را رسمی جلوه دهید:


 کاربران تمایل دارند در یک پیج رسمی پول خود را صرف کنند و به پیج های بی نام و نشان اعتماد نمی کنند؛ به همین خاطر باید پیج خود را رسمی جلوه دهید. برای این کار کافیست که آدرس ایمیل خود، و شماره تماستان را در پیج قرار دهید. همچنین لوگوی شرکت خود را در صفحه اینستاگرامتان بگذارید؛ چرا که هیچ یک از صفحات قلابی برای زیبایی پیجشان هزینه نمی‎کنند. اگر وبسایت یا وبلاگ شخصی دارید، حتما آدرس اینستاگرام خودتان را در آن ذکر کنید؛ اینگونه می توانید مخاطبان سایت یا وبلاگتان را به صفحه اینستاگرام خود بکشانید و آنها را جز دنبال کنندگان تصاویر به اشتراک گذاشته شده خود کنید.

در توضیحات درج شده هشتگ بزنید:
 در اینستاگرام قابلیت جستجوی کلی از طریق هشتگ وجود دارد. به این صورت که زیر هر پست اگر از علامت #» و سپس کلمه کلیدی مورد جستجو استفاده شود، با جستجوی آن کلمه توسط کاربران پست شما نمایش داده می‎شود؛ بنابراین هشتگ محصولات یا کلمات کلیدی برند و کسب و کار خود را زیر پست هایتان درج کنید. در استفاده از هشتگ نیز محدودیتی وجود ندارد. هر چه بیشتر هشتگ های مرتبط با فعالیت خود ثبت کنید، کاربران بیشتری در سرتاسر دنیا در جستجوهای خود به برند شما برخورد خواهند کرد.

 

ویدیو و عکس‎های باکیفیت به اشتراک بگذارید:


 اینستاگرام یک نرم افزار دیداری است؛ پس کیفیت عکس ها و ویدیوهای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. به علاوه کاربران آن مایلند تا یک داستان برایشان به نمایش گذاشته شود نه اینکه زیر بار هجوم تبلیغات برندها قرار بگیرند. پس بهتر است عکس هایی منتشر کنید که داستانی را برای مخاطب نقل کند. عکس و فیلم‎های منتشر شده در اینستاگرام باید در عین زیبایی و سادگی، پیامی برای منتقل کردن به کاربر و تاثیرگذاری روی او را داشته باشند؛ در این صورت کاربران برای خرید از برند شما، وسوسه خواهند شد. در این راستا ویدئوهای یک دقیقه ای خلاقانه بسازید. این فیلم‌ها به دلیل کم حجم بودنشان بسیار تاثیرگذارند. از تصاویر با نور کم، کیفیت پائین، کادربندی ضعیف یا آرشیو‌های وب استفاده نکنید.

 محتوای تصویری شما در اینستاگرام می تواند ترکیبی از عکس های جالب و شخصی، تصویر نوشته های آموزشی، فعالیت و رویدادهای خاص کاری یا حتی تصاویر طنز مرتبط با کار شما باشد. رعایت این تنوع برای کاربر جذابیت بیشتری خلق می کند.

 

توضیحات مناسب در مورد عکس بدهید:


برای هر تصویر توضیحی کوتاه بنویسید. چرا که اینستاگرام رسانه ای مبتنی بر تصویر است و ‎متن های طولانی در آن جایی ندارند. در این فضا لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد بنابراین میبایست بیان تقریبا غیررسمی و ساده داشته باشید. کلمات استفاده شده در توضیحات باید به گونه ای باشند که کاربران را به خرید تشویق نمایند. تلاش کنید تا متنی متناسب با روحیات کاربران خود، به همراه توضیحی مفید در مورد محصول ارائه دهید. همچنین می توانید با طرح پرسش هایی برای کاربران، آن ها را به مشارکت در پست هایتان تشویق نمایید.

 

محصولات خود را قابل خریداری کردن نمایید:


 در نظر داشته باشید که در اینستاگرام هدایت مشتریان از یک عکس به سمت صفحه خرید آن، کمی مشکل است؛ زیرا این نرم افزار اجازه ی درج لینک در هر پست را به شما نمی دهد. با این حال دو روش در اینستاگرام برای این کار وجود دارد، یکی به صورت مستقیم و دیگری غیر مستقیم:

 در روش مستقیم با قرار دادن لینک محصولات معرفی شده در عکس آن (یا همان قرار دادن تگ قیمت بر روی محصولات)، به کاربران امکان خرید مستقیم آن کالا را ارائه بدهید.(که البته این دسترسی برای کاربران ایرانی فعلا غیر فعال شده)

 در روش غیر مستقیم با قرار دادن لینک خرید محصولاتتان در قسمت بیو (Bio)، به کاربران اطمینان دهید که می توانند محصولات مشاهده شده را از سایت فروشگاه آنلاین شما خریداری نمایند.

این ویژگی از آن جهت اهمیت دارد، که مخاطبان شما بدون درنگ، می‎توانند محصول مورد علاقه خود را بخرند، بدون اینکه فرصتی برای پشیمانی داشته باشند.

 

کامنت های کاربران را حتما پاسخ دهید:


  تعامل با کاربران یک اصل مهم در بشمار می آید. سعی کنید تمامی کامنتها، حتی انتقادات را به صورت دوستانه پاسخ دهید. شما می‎توانید با تحلیل نظرات، عملکرد کسب و کارتان را بسنجید و در مسیر بهبود آن گام بردارید.

از فیلترهای اینستاگرام کمترین استفاده را بکنید:
 هدف از فیلترهای اینستاگرام بهبود کیفیت عکس میباشد. اما فیلترهای زیاد، می‌تواند عکس را غیرطبیعی جلوه دهد و در نهایت از لایک کمتری برخوردار شود.

 

مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید:


 اگر به غیر از اینستاگرام، برای فعالیت خود سایت فروشگاهی یا صفحه اجتماعی دیگری دارید، در آنجا مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در اینستاگرام می‎گذارید منتشر کنید. مطالب اینستاگرام حتما مخصوص اینستاگرام تهیه و تولید شوند.

 

زمانبندی منظم برای بروزرسانی فروشگاه اینستاگرامی:


 سعی کنید مطالب خود را در یک ساعت مشخص، ترجیحا عصر و یا شب بروزرسانی کنید. آمارها نشان می دهد کاربران ایرانی در ساعات پایانی شب، بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و به این شکل پست شما آخر شب، بین بقیه پست ‎ها گم نمی شود.

 

از انتشار محتوای بی ربط به صفحه خود خوداری کنید:


 توجه داشته باشید که کسب و کارهای بزرگ کمتر در مسائل اجتماعی، زیست محیطی و ی و. دخالت می‌کنند؛ مگر این که در حوزه تخصص آنها باشد و تأثیرگذاری مثبتی داشته باشند.

 

خلاق باشید:


 کاربران در اینستاگرام به دنبال فضای کاری غیر رسمی و صمیمی هستند. ضمن اینکه صفحات موفق تجاری فارسی را در اینستاگرام بررسی و تحلیل می کنید. سعی کنید صفحه ای غیر رسمی و خلاق برای کسب و کار خود در اینستاگرام داشته باشید.

 

بازخوردهای کاربران را تحلیل کنید:


 با دنبال کنندگان خود تعامل داشته باشید. همواره بازخوردهای کاربران مانند لایک‎ها، کامنت‌‌ها، افزایش یا کاهش فالورها را تحلیل کرده و بر اساس آن محتوا تولید کنید.

 

در اینستاگرام برندسازی کنید:


 فروشگاه اینستاگرام خود را از طریق وبسایت و یا فروشگاه خود به برندتان متصل کنید. به این شکل اعتمادسازی و ارتباط بهتری با مخاطبانتان برقرار خواهید کرد و آنها را به مشتریان دائم خود بعد از تغییر نرم افزار رایج به نرم‎ افزاری غیر از اینستاگرام تبدیل خواهید کرد.

 

منبع: foroshgostar

نکات کلیدی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ

آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام

روش های افزایش رتبه در گوگل

اینستاگرام ,  ,کاربران ,های ,یک ,صفحه ,در اینستاگرام ,خود را ,را به ,در این ,را در

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گفت و گوهای تنهایی3 رتبه الکسا ایران وقت سفارت فرانسه ضایعات پلاستیک | گرانول پلاستیک ایده و اختراع کربلایی مصطفی زحمتکش سبک دل لوازم یدکی ام وی ام در بازرگانی ریحان قطعه بلوک لیکا، بلوک سبک روحانیت ؛ انقلاب ودفاع مقدس