بازاریابی محتوایی موثر از ارکان اصلی سئو محسوب می‌شود.


تولید محتوا در سال‌های اخیر به شغلی پردرآمد تبدیل شده طوری که کمپانی گوگل اذعان دارد محتوا جزو سه فاکتور اصلی برای رده بندی وبسایت ها در موتور جستجویش است. اما چه چیزی باعث می‌شود یک محتوا از بُعد سئو، خوب و قابل قبول محسوب شود؟


همانطور که چرخ ها بدون ماشین شما را به جایی نمی رسانند، محتوای بدون استراتژی سئو نیز در دنیای مجازی تقریبا بی‌ارزش است. و همینطور که ماشین بدون چرخ بی‌فایده عمل می کند، سئو بدون محتوای خوب بسان ماشین براقی است که قادر نیست شما را به جایی برساند. داشتن محتوای ایده‌آل در وبسایت، خود لازم به داشتن علم سئو و توانایی تولید محتوای خوب است.


محتوا و سئو هردو به یک دیگر نیاز دارند تا بتوانند همراه با هم جایگاه یک بلاگ شخصی یا یک وبلاگ را با هم در فضای اینترنت بالا ببرند و همانطور که بالاتر اشاره شد، به گفته گوگل محتوا جزو سه فاکتور برتر در موتور جستجویش محسوب می‌شود.


اما این به چه معناست ؟ قطعا هر محتوایی از دید گوکل محتوای مناسب و قابل قبولی نیست، از طرفی موتورهای جست‌وجو هیچ چک لیستی برای محتواهای با کیفیت” به تولیدکنندگان محتوا ارائه نمیکنند و احتمالا این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. در مقاله پایین سعی بر آن داریم شما را  در این مسیر راهنمایی کنیم که چطور میتوان سئوی محتوای خود را به اندازه ای بهینه کرد که از طرف گوگل با کیفیت” محسوب شود.


محتوا از ارکان اساسی هر وبسایت برای دیده شدن است


قدم اول: سئوی استراتژی تولید محتوا خود را بهینه کنید.


اکثر بازاریاب های دیجیتال پس از نوشتن مطلب خود سئو را به عنوان ابزاری برای تبلیغات به متن خود اضافه می کنند. یعنی ابتدا محتوای خود را تولید می کنند، سپس تلاش می کنند سر در بیاورند که چه نوشته‌اند و کلید واژه‌ها را در متن تولید شده جای بدهند.


البته که این روش پاسخگوی نیاز شما هست، اما بازاریابی از طریق محتوا موقعی تاثیرگذار می شود که شما متن خود را از ابتدا با هدف و کلید واژه تعیین شده شروع کنید. زمانی که شما از قبل تحقیق کرده باشید و بدانید مخاطب مد نظرتان به دنبال چه کلمه ایست، آنوقت می توانید محتوایی را طراحی کنید که پاسخگوی نیازهای مخاطبتان باشد.


محتوای ایده‌آل باید …


براساس شناختی که از مخاطبتان دارید و همچنین برطبق کلید واژه” ای که مخاطب به جست‌وجوی آن می پردازد باشد. شما باید از زبان مخاطبتان استفاده کنید و اطلاعاتی را به آنها بدهید که بدنبال آن آمده اند.

به خواننده کمک کند به هدف و پاسخی که در جست‌وجوی آن به مقاله شما رسیده است، برسد. مقاله های بلند (بالای 1000 کلمه) به طور معمول در موتورهای جست‌وجو بهتر نمایش داده می ‌شوند.

دارای فراخوان برای اقدام ” (Call to Action) برای مخاطب باشد.


قدم دوم : محتوای خوب طراحی کنید.


تجربه کاربری خوب مساوی است با سئو خوب. زمانی که مخاطب بتواند با مقاله شما ارتباط برقرار کند، استفاده اش  از محتوای تولیدی شما بیشتر شده و با تعامل داشتن با آن (کامنت و لایک) و یا  به اشتراک گذاشتن محتوایتان به شما کمک می کند تا محتوایتان شناخته تر شود. پس باید در خاطر داشته باشید از ساختار گول زننده محتوا گرفته تا حتی جزییات صفحه محتوایتان به خوبی طراحی شده باشد تا بتواند مخاطب را درگیر خود کند.


فاکتورهای زیادی هستند که باعث می‌شوند یک محتوا درگیرکننده شود، اما محتوای شما حداقل باید شامل چند فاکتور از فاکتورهایی که در زیر به آن اشاره می کنیم باشد:


ساده/شفاف/منسجم

غیرمنتظره

انسجام در نوشته

معتبر/قابل اعتماد

احساسی

سرگرم کننده

الهام بخش

آموزشی

مرتبط با موضوع

عمیق/پرجزئیات

کاربردی

دارای قلم یا نحوه نوشتاری خاص

هنگام تولید محتوا به خاطر داشته باشید که شما برای مردم می نویسید، درست است که موتورهای جست‌وجو هم متوجه می شوند، اما مخاطب اصلی شما مردم هستند و جذابیت نوشته شما در درجه اول برای مخاطب اهمیت قرار دارد.


محتوای ایده‌آل باید …


برای رضایت مخاطب نوشته ‌شود ، نه موتورهای جست‌وجو. دقت کنید زبان مقاله شما نه باید خیلی ساده باشد، نه خیلی تخصصی.

قابل اشتراک گذاری باشد.  از خودتان بپرسید، آیا خودتان حاضر به اشتراک گذاشتن محتوای تولید شده تان با دیگران هستید؟ (یا اینکه اصلا امکانات اشتراک گذاری در بلاگ و وبسایتتان وجود دارد؟)

قابل تندخوانی باشد. از پاراگراف های کوتاه، نقل قول، نوشته های بولد شده،  چک لیست، Bullet points و دیگر ابزارها استفاده کنید، تا محتوایتان برای چشم خسته کننده نباشد.

از هدرها و سرتیتر های قوی استفاده کند. طبیعی است که عنوان ها و سرتیتر های یک مقاله خوب، باید شامل کلمه های کلیدی باشد.

 


اثرات فروش از طریق اینستاگرامبیشتر بخوانید


قدم سوم : محتوای درست تولید کنید.


 آیا چیزی می تواند ناراحت کننده تر از وجود غلط تایپی در یک محتوای فوق العاده باشد؟ نه! با وجود این که به صورت رسمی جایی عنوان نشده است که محتوا از لحاظ دستوری و املایی باید صحیح باشد، اما لازم است همه ما به عنوان تولید کننده محتوا بدانیم درست بودن متن محتوای ما شامل بالا رفتن رضایت کاربرانمان می‌شود.


همچنین، به یاد داشته باشیم اسم بردن از منابع در مقاله خود و لینک کردن محتوا به مقاله های دیگر نه تنها تکنیک خوبی برای معتبر کردن محتوایمان است، بلکه برای ساخت سئو وبلاگ یا وبسایتمان هم مناسب است.


محتوای ایده‌آل باید …


حاوی غلط های دستوری و املایی نباشد. سعی کنید قبل از ارسال محتوایتان یک بار خودتان و یک بار همکارتان مقاله شما را بخوانند.

به منابع قابل اعتماد و خوب لینک داشته باشد. ویکیپدیا از مناسب ترین منابع برای ارجاع مخاطب و سئو سازی در گوگل است.

حاوی حقایق معتبر باشد. دقت کنید اگر در متن آمار یا ارقامی را ارائه می دهید با تحقیق مطمئن شوید که حقایق مورد ارائه تان واقعی باشد.

قدم چهارم : کلید واژه‌یتان را چک کنید.


قدم اول برای تولید محتوا سئو شده این بود که کلمه کلیدی یا کلید واژه مدنظر مخاطب را پیدا کنیم. پس این قدم در مورد این نیست که بفهمیم کلید واژه مورد نظر خواننده چیست، بلکه در مورد این است که ببینیم از کلید واژه در متن چطور استفاده کردیم.


واضح است پر کردن متن از کلید واژه دیگر روش کاربردی محسوب نمی ‌شود. پر کردن متن از کلید واژه در ابتدا هم روش خوبی برای بهینه کردن سئو محتوا نبود، اما حالا به لطف گوگل این کار دیگر کاملا بی فایده است. گوگل در سالهای اخیر در رابطه با کلید واژه‌ها بسیار هوشمندانه عمل می کند.


البته هیچ کدام از این حرف ها به این معنی نیست که کلید واژه دیگر کاربرد ندارند، بلکه به این معنی ست که ما نیز باید در استفاده از کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کنیم.



محتوای ایده‌آل باید …


در استفاده از کلیدواژه افراط نکند. محاسبات و تعداد مشخص شده ای برای استفاده از کلید واژه ها در متن وجود ندارد، فقط باید حواسمان باشد در استفاده از آنها افراط نکنیم.

بخش های موضوعی مختلف محتوایش با استفاده از کلید واژه ها مرتب شده باشند.

از کلید واژه ها و جملات به صورت طبیعی در متن استفاده کرده باشد. زیاد فکر نکنید. از اختصارات، مترادف ها و افعال جمع به راحتی در متن استفاده کنید.

از کلید واژه ها در عکس ها استفاده کند.

از کلید واژه ها به صورت طبیعی در عناوین استفاده کند.

در URL به درستی از کلید واژه ها استفاده کند.

در صد کلمه اول متن حتما از کلید واژه استفاده کند.

قدم پیشنهادی : چند تکنیک برای بهینه سازی نهایی سئو


در نهایت پس از آماده شدن متن، ریزه کاری هایی هستند که باید به آن توجه کنید. بهینه سازی سئو تنها استفاده درست از کلیدواژه ها و محتوای متنی خوب نیست.


موارد زیر در بهینه سازی سئو بسیار کاربردی هستند و نادیده گرفتنشان اشتباه محسوب می‌شود:


بارگذاری سریع محتوا. زمان مناسب برای لود شدن یک صفحه در وبسایت سه ثانیه یا کمتر است. مطمئن شوید عکس هایی که در متن به کار می برید زیاد سنگین نباشند.

خوب نشان داده شدن محتوا در موبایل. در طراحی وبسایت تان موبایل فرندلی بودن را در نظر بگیرید. (که امروزه این استاندارد در اکثر وبسایت ها رعایت می‌شود).

مطمئن شوید در مقاله تان لینک های داخلی دارید. سعی کنید در مقاله ای که می نویسید به دیگر مقاله های وبسایت تان لینک بدهید. این کار برای بهینه سازی سئو بسیار مناسب است.

کوتاه بودن URL بسیار موثر است. اکثر صفحات رده بالا در نتایج جست‌وجوی گوگل از URL های کوتاه استفاده می کنند. نتایج شماره 1 معمولا 59 حرف هستند.

فراموش نکنید، سئو و محتوا دو جزء جدا نشدنی در استراتژی تولید محتوا هستند


 محتوای ایده‌آل بسازید :


می گویند سازنده زیبایی را درک می کند، البته کسانی که این جمله را می گویند هرگز محتوا تولید نکرده‌اند. واقعیت این است که ما برای مخاطب محتوا می‌سازیم، پس برای ما خواننده باید زیبایی را درک کند.


مقاله‌ی بالا قدم به قدم تولید محتوای مناسب مطابق با خواسته مخاطب را برای شما توضیح داد. شما می‌توانید با رعایت کردن موارد بالا و اندکی تجربه و تلاش، با بهینه سازی سئو محتوای تولیدی خودتان به هدف خودتان یعنی رساندن وبسایت تان به صفحه اول گوگل برسید.


اگر تابحال در استراتژی تولید محتوایتان بهینه سازی سئو را لحاظ نمی کردید بهتر است از اول شروع کنید. چون یک ماشین تنها موقعی خوب حرکت می کند که هم چرخ سالم و هم موتور سرحالی داشته باشد!


منبع: contentideal

نکات کلیدی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ

آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام

روش های افزایش رتبه در گوگل

محتوا ,محتوای ,سئو ,استفاده ,تولید ,واژه ,کلید واژه ,از کلید ,در متن ,واژه ها ,است که ,خاطر داشته باشید ,استراتژی تولید محتوا

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

زیر و بم I think, therefore I am لیلایی دانلود رایگان مجموعه بهترین ها یاسی‌ترین روش های کسب درامد داده های طرح هزینه و درآمد خانوار (بودجه خانوار) فروشگاه اینترنتی روغن گیاهی آریا عایق بندی پنجره ها در زمستان با پلاستیک عایق پنجره تجهیزات نظافت صنعتی